Full de ruta per millorar l’atenció sanitària

Avui nova jornada intensiva, Noelia Canela, presidenta de la Fundación Noelia, ha participat en la segona fase en el grup de treball per a l’Elaboració del Pla Estratègic Sanitari del Camp de Tarragona. En una primera fase, Noelia Canela, va exposar les deficiències assistencials que pateixen les malalties neuromusculars i la importància que la sanitat pública comenci a desplegar aquest gran grup de malalties minoritàries on totes elles estan agrupades, si realment es volen conèixer i tractar les necessitats assistencials reals de cadascuna d’elles.

El resultat de la jornada va tenir un impacte molt positiu dins d’aquest pla, informant-nos en aquesta segona fase, que s’han tingut en compte les nostres aportacions, contemplant dins d’aquest pla, els següents objectius a aconseguir:

• Creació d’un equip funcional d’experts de referència (equip de qualitat i coordinat), que actuï com una unitat de consultors i de referència regional.

• Promoure la formació dels professionals de l’EAP d’un programa de recomanacions per a ser desenvolupat per diferents entitats a partir de 2019.

• Fer un estudi de les necessitats i impacte per allargar en volum i tecnologia els centres de rehabilitació durant el 2018.

Estem molt contents dels petits passos que entre diferents entitats estem fent per reclamar el dret a la salut dels afectats per alguna malaltia minoritària, des dels diferents punts del territori.

Nota de Premsa Generalitat de Catalunya.